Influencer marketing:

Nové prístupy pre úspešnú spoluprácu s influencermi.

Influencer marketing sa v súčasnosti vyvinul z jednoduchého spôsobu propagácie produktov a služieb na nový level. Ide o jeden z najúčinnejších spôsobov, ako propagovať, získavať nových zákazníkov, podporovať nákupné správanie či budovať silné vzťahy so značkou.

Čo je to influencer marketing? Ide o spoluprácu značky/firmy s influencerom v online a offline priestore. Zásadný vplyv pri výbere toho správneho ambasádora má vaša cieľová skupina. Sledujte tiež počet followerov, vypýtajte si podrobné štatistiky dosahu, preklepnite si jeho minulé spolupráce a pozrite aj prácu na sociálnych sieťach. Najmä tých, ktoré sú pre vás relevantné.

influencer marketing

Nové stratégie v influencer marketingu

  1. Mikroinfluenceri: S nárastom dôvery v autenticitu a osobný prístup sa stávajú mikroinfluenceri oveľa zaujímavejšími, ako tí s masovým publikom. Menšie publikum totiž vyniká lepším zanietením čo znamená, že môže propagácia dosiahnuť oveľa lepšie výsledky.
  2. Dlhodobá spolupráca: Namiesto jednorázových príspevkov sa značky čoraz viac obracajú k dlhodobým spoluprácam s influencermi. Ide o stratégiu, kedy influencer funguje ako zástupca značky voči verejnosti v online, ale často aj offline priestore.
  3. Obsah: Trendy sa týkajú aj obsahu, ktorým influencer ovplyvňuje správanie svojich followerov. Stavte na krátke videá, ktoré bude postovať častejšie. Mali by byť profesionálne, esteticky nápadíté a v súlade s vašim vizuálnym štýlom.
Ako urobiť úspešnú spoluprácu s influencerom?

  1. Hľadajte, hľadajte a ešte raz hľadajte: Dôležitým prvkom úspešnej influencer kampane je vybrať si správneho influencera/ambasádora, ktorý je nielen relevantný pre vašu značku, ale aj autentický a dôveryhodný pre vaše publikum.
  2. Spoločné hodnoty a ciele: Pri tvorbe spolupráce s influencermi nezabúdajte na zdieľanie hodnôt a cieľov, ktoré musia kooperovať s vašou značkou. Tento fakt je oveľa dôležitejší, ako počet followerov. Všímajte si aj minulé spolupráce.
  3. Majte svoju stratégiu a otvorenú myseľ zároveň: mať plán komunikačnej kampane je super, no ešte lepšie môže byť nechať určitý priestor aj na kreativitu influencera. Jeho osobný vklad môže byť na prospech. Nezabúdajte, že svoje publikum pozná najlepšie a mal by presne vedieť, čo na neho funguje.
Zaujímavé štatistiky o úspechu influencer marketingu

Na záver uvediem 2 zaujímavé štatistiky, ktoré zodpovedajú na základné otázky zo sveta influencer marketingu. Oplatí sa vôbec? A ktoré sociálne siete na influencer marketing použiť?

  • Podľa štúdie spoločnosti Influencer Marketing Hub dosahuje influencer marketing priemernú návratnosť investícií 6,50 USD za každý investovaný dolár.
  • Vedeli ste, že najpopulárnejším komunikačným kanálom pre influencer marketing je TikTok? Využíva ho až 69% značiek. Nasleduje Instagram, YouTube a na chvoste s 28% nájdete Facebook.

Tak ako, stojí zato osloviť influencera na spoluprácu? Ja tento spôsob komunikácie jednoznačne odporúčam aj pre malé a stredné podniky. Potrebujete s manažmentom takejto kampane pomôcť? Kliknite sem.

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *